Hej! Va roligt att du har hittat min hemsida, men som du ser är den inte färdig ännu.

Det blir den nog riktigt aldrig.

Men jag försöker fixa en som är bra. Ge gärna repons i min gästbok.

Bor norr om Stockholm och är snart 5 år gammal på Internet. Detta med Web-sidor är roligt eftersom man har gett oss möligheten. 


Jobbar på Tågia AB . Vi har service på utrustningar och detaljer till alla tunnelbanevagnar. Vi reparerar allt inom elektronik och mekanik.


Är också Radioamatör i cirka 27 år. Till detta så har jag utbildata blivande Radioamatörer i radiotelegrafi "CW". Nu håller jag enbart på som provförättare i radioteknik KLASS 1 för blivande radioamatörer så de kan anförskaffa sig ett eget certifikat. Denna hobby är väldigt stor vad man kan utöva sätter nog bara sina gränser i fantasin. Du kan då köra trafik på HF/VHF/UHF/SHF banden. Med special tillstånd kan du oxo få tillgång till 50 MHz bandet där du kan göra riktiga DX under sommartid så kallat (sporadiskt E). Trafiksätten man använder sig av är CW=telegrafi, SSB=foni på LSB/USB bandet, RTTY=Fjärrskrift, SSTV=(ATV)Amatörtv.

Du kan köra ihop olika diplom köra alla världens länder på kortvågsbanden, köra qso:n mot månen. Du kan ju även intresera dig för att ha olika byggprojekt, bygga dina egna sändare och mottagare etc. etc. Ja listan kan bli hur lång som helst. Det finns plats för många fler inom roliga denna hobby. Och natuligtvis kan du ju också prata med din närmaste radioamatör runt hörnet.

Som du ser då är detta media det mest naturliga för mig, för data och radio eller telefon och modem är ju nästa steget in i 2000-talet och framtiden.

Är du intreserad av att avlägga ett prov ?


This page and all contents are Copyright (C) 1996
Robert, Sweden
This Page was last modified  20 MARS  2005